Bugetare participativă Brașov Bugetare participativă Brașov

Orașul Mobil

Această rubrică are un buget de 500.000 RON

Interfața Aplicației RATBV

Aplicația RatBv

2024-04-07  •  Denisa.  •  Orașul Mobil

  1. Detalierea funcționalităților:

Indiferent dacă sunteți un călător obișnuit sau doar căutați să vă planificați o deplasare, noua noastră aplicație vă oferă acces la informații actualizate în timp real despre rețeaua de transport în comun RATBV. 

Principala noastră caracteristică, care aduce valoare adăugată experienței dumneavoastră, este capacitatea de a furniza estimări precise ale timpului de sosire în stațiile selectate. Utilizând date în timp real și dispozitive care transmit locația autobuzelor, vă putem oferi informații actualizate despre timpul estimat până la sosirea autobuzelor în stația dorită. Astfel, puteți să aveți siguranța că ajungeți la timp, știind poziția exactă a autobuzelor, iar în cazul unor întârzieri veți primi o notificare.

Navigarea începe cu o hartă interactivă care îți oferă acces la întreaga rețea de transport RATBV, chiar și în mod offline. Ai la dispoziție o varietate de funcționalități esențiale:

Informații în timp real:

  • Estimări precise ale timpului de sosire a autobuzelor în stații
  • Urmărirea poziției exacte a autobuzelor pe hartă
  • Notificări în caz de întârzieri

Planificare avansată a rutei:

  • Alege-ți punctul de plecare și destinația dorită pentru a primi estimări precise ale timpului de sosire a autobuzului în stația selectată. Indiferent dacă ești pe drum sau îți planifici călătoria, vei obține informații actualizate în timp real.
  • Obțineți estimări precise ale timpului de sosire

Căutare și selectare a rutei:

  • Găsiți rapid traseul dorit cu bara de căutare
  • Obțineți informații detaliate despre rute
  • Alegeți cea mai bună opțiune pentru călătoria dumneavoastră

Informații despre stații:

  • Explorează harta pentru a identifica stațiile din apropiere și află care sunt liniile de autobuz care trec prin acele locuri.
  • Consultați programul autobuzelor pentru o stație specifică

Alte funcționalități:

  • Hartă interactivă offline a rețelei de transport RATBV
  • Ai posibilitatea să raportezi incidente sau să oferi feedback pentru a îmbunătăți continuu experiența utilizatorilor.
  • Informații despre bilete și cumpărarea acestora
  • Aplicația are o interfață simplă, un buton rapid de acces și setări avansate de accesibilitate, toate concepute pentru a o face ușor de utilizat pentru persoanele cu dizabilități, vârstnici sau cei cu puțină experiență în tehnologie asistent vocal care ghidează utilizatorul la fiecare pas al călătoriei

2. Clasificarea bugetului (este atașată oferta mai jos):

Cost Total: 300000 lei   

3. Accesibilitate

Iată toate caracteristicile și funcționalitățile care fac din această aplicație un instrument indispensabil pentru călătoriile tale:

1. Interfață Intuitivă și Personalizată: Odată ce ai instalat aplicația, vei fi întâmpinat de o interfață prietenoasă, ușor de navigat și adaptabilă nevoilor tale. În meniul de setări, poți ajusta dimensiunea textului pentru a o face mai ușor de citit, să alegi între modul luminos și modul întunecat pentru a te potrivi preferințelor tale de vizualizare, să selectezi limba dorită și să gestionezi informațiile personale, cum ar fi schimbarea parolei sau a numărului de telefon.

2. Asistent Vocal pentru Accesibilitate: Pentru persoanele cu dizabilități sau vârstnicii care preferă asistența vocală, am integrat un asistent vocal puternic care îți va ghida fiecare pas al călătoriei. Poți interacționa cu aplicația folosind comenzile vocale, fără să fie nevoie să atingi ecranul.

3. Buton Vizibil pentru Acces Rapid: Pentru a face aplicația și mai accesibilă, am adăugat un buton vizibil și ușor de accesat, care va fi afișat imediat după instalare. Acest buton îți va oferi acces rapid la toate funcționalitățile esențiale ale aplicației, pentru a te ajuta să îți planifici călătoriile fără dificultăți.

4. Setări de Accesibilitate Avansate: În meniul de setări, vei găsi și opțiuni avansate de accesibilitate, care îți permit să personalizezi experiența de utilizare în funcție de nevoile tale specifice. Indiferent dacă ai deficiențe de vedere, probleme de mobilitate sau alte dizabilități, aplicația noastră îți oferă instrumentele necesare pentru a te bucura de călătorii fără griji.

4. Integrare cu alte sisteme

Aplicația noastră va oferi un link care te redirecționează în 24Pay sau în magazinul de aplicații pentru a instala aplicația, unde utilizatorii își pot cumpăra biletul.

         Asistența vocala o să fie oferită de un sistem AI pentru o eficință cât mai bună.

         Harta o să fie în stilul Google Maps sau Waze pentru a putea oferi date exacte, clare și în timp real.

 

Autori: Bordeianu Denisa (16), Fichiu Alessia (18), Forsea Ruxandra (18), Tănase Sergiu (17), Sava Dan (16), Dobrin Denise (15), Petre Florin (17), Nistor Călin (17)

Exemplu statii de biciclete

Brașov pe 2 Roți

2024-03-31  •  Lucian Moisa  •  Orașul Mobil

Obiective SMART:

  • Specific: Îmbunătățirea accesibilității și mobilității în orașul Brașov prin implementarea unui sistem de închiriere a bicicletelor.
  • Măsurabil: Creșterea numărului de utilizatori de biciclete în oraș, reducerea timpului petrecut în trafic și diminuarea emisiilor de carbon.
  • Abordabil: Implementarea unui sistem de închiriere a bicicletelor accesibil și ușor de utilizat pentru locuitorii și vizitatorii orașului. (important sa fie accesibil tuturor, cu o eventuala reducere pentru brasoveni)
  • Relevant: Îmbunătățirea calității vieții în oraș prin promovarea unui mod de transport ecologic și sănătos.
  • Încadrat în Timp: Proiectul va fi implementat în decursul următorului an fiscal.

Publicul țintă:

  • Locuitorii orașului Brașov de toate vârstele.
  • Turiștii și vizitatorii care doresc să exploreze orașul într-un mod activ și ecologic.

Descriere calitativă și cantitativă: Proiectul "Brașov pe Roți" vizează implementarea unui sistem modern de închiriere a bicicletelor în orașul Brașov. Vor fi amplasate stații de închiriere la locații strategice în jurul orașului, cum ar fi în apropierea stațiilor de transport public, în parcuri și la atracțiile turistice. Utilizatorii vor putea închiria biciclete folosind aplicația mobilă dedicată sau prin intermediul automatelor de pe stații.

Se estimează că vor fi disponibile un număr de 200 de biciclete pentru închiriere in prima faza, cu o varietate de modele adaptate nevoilor diferite ale utilizatorilor. Tarifele de închiriere vor fi accesibile și se vor baza pe durata de utilizare iar scopul pretului este doar de a acoperi cheltuielile de mentenanta si de inlocuire a acestora o data la o perioada de timp, profitul fiind ceva apreciat dar nenecesar. O propunere ar fi ca prima ora sa fie la un tarif simbolic, dupa care pretul acesta sa fie in concordanta cu cele mentionate mai sus.

Impactul proiectului:

  • Reducerea congestionării traficului și a poluării aerului prin promovarea unui mod alternativ de transport.
  • Îmbunătățirea stării de sănătate a locuitorilor prin încurajarea activității fizice regulate.
  • Stimularea turismului prin oferirea unei modalități eco-friendly de explorare a orașului.

Buget estimat in prima faza: 100,000 Euro, cu mentiunea ca in functie de successul acestuia, sa se aiba in vedere si alte zone in afara de cele centrale (Centru Istoric si Civic)

Propunere accesibilizare pasaj subteran Gara Brasov - Parcul Tractoru

Accesibilizare pasaj Gara - Parcul Tractoru

2024-04-03  •  Cezar  •  Orașul Mobil

Proiect mai simplu de atât nu se poate. Propun transformarea treptelor vestice ale pasajului dintre Gara Brasov si Parcul Tractoru, in rampă pentru accesul persoanelor:

  • in scaun cu rotile
  • cu cărucioare de copii
  • cu biciclete
  • cu trotinete
  • cu bagaje grele, pe roți

Deși nu este clar al cui este terenul și cine ar trebui să facă investiția, asta nu ar trebui să fie un impediment prea mare, odată ce bugetul este asigurat, întrucât pare că pot exista doar unul din doi proprietari ai terenului: Municipiul Brasov și/sau CFR Infrastructură, iar intre cele două entități se poate încheia un acord de parteneriat dacă există voință și finanțare, iar despre voință și finanțare este vorba în Bugetarea Participativă.

Pasajul pietonal de sub Gară este frecventat nu doar de călătorii cu trenul, ci este o rută pietonală și velo foarte importantă între cel mai mare parc al orașului și centru orașului. Dacă cu mașina nu se poate trece decât pe 13 Decembrie sau pe Harmanului, beneficiarii investiției propuse au și această alternativă, însă nu întotdeauna este și facilă. Cu o investiție minimă se poate face acest acces foarte convenabil pentru toți cei menționați mai sus. Insist ca soluția aleasă să nu fie un lift pentru persoane cu dizabilități, pentru că ei nu sunt singurii beneficiari, iar pe termen lung liftul este și mai scump și mai puțin fiabil și mai expus la vandalizare.

 

 

 

legatura-noua-astra.png

Legătură între cartierele Noua și Astra prin Platforma Industrială Roman

2024-03-26  •  IulianS  •  Orașul Mobil

Drumul din Platforma Industrială Roman care leagă Strada Carpaților de Strada Prunului, să fie făcut public, și iluminat, cu acces în special pentru pietoni, bicicliști, și transport în comun. În prezent este foarte dificil pentru pietoni si biciclisti sa ajungă dintr-un cartier în celalalt în siguranță -- Strada Poienelor are un trotuar foarte strâmt, iar in unele zone lipseste complet trotuarul. Iar pe Calea București sunt zone care nu pot fi parcurse de către pietoni în siguranță.

Beneficiarii acestui proiect vor fi locatarii din cartierul Noua, având o legătură în plus cu restul orașului, care va putea fi folosită și de către pietoni în siguranță.

 

Map.png

Construire Infrastructură Pietonală Brașov - Stupini

2024-04-02  •  Macovei Marian  •  Orașul Mobil

Cartierul Stupini, locuit de aproximativ 6000 de persoane, se găsește într-o situație aparte, fiind separat de restul orașului de centura Brașovului. Această centură creează un obstacol major pentru pietoni și cicliști, care sunt nevoiți să traverseze o intersecție cu sens giratoriu aglomerată și neechipată corespunzător pentru a ajunge în Stupini, reprezentând un risc major pentru siguranța lor. În acest context, proiectul propus își propune să rezolve această problemă prin construirea și modernizarea infrastructurii pietonale și pentru biciclete între Cartierul Stupini și restul orașului Brașov.

Specific: Modernizarea infrastructurii pietonale și pentru biciclete pentru a facilita accesul sigur și comod între Cartierul Stupini și restul orașului Brasov, eliminând riscurile asociate cu traversarea centurii de către pietoni și cicliști.

Abordabil: Proiectul va fi realizat cu resursele disponibile ale primăriei.

Măsurabil: Măsurarea succesului se va face prin numărul de persoane care utilizează noua infrastructură pietonală și pentru biciclete, reducerea incidentelor legate de traficul pietonal și sporirea gradului de siguranță pentru locuitorii din Stupini.

Relevant: Având în vedere condițiile actuale ale infrastructurii din Stupini și nevoia evidentă de modernizare, acest proiect este extrem de relevant pentru îmbunătățirea calității vieții și promovarea mobilității durabile în oraș.

Încadrat în Timp: Proiectul va fi implementat într-un interval de timp determinat de catre personalul competent din cadrul primariei, cu termene clare pentru fiecare etapă a procesului, asigurându-se că infrastructura este finalizată și operațională într-un timp rezonabil.

Publicul Țintă: Locuitorii din Cartierul Stupini, în special cei care utilizează transportul pietonal sau cu bicicleta pentru a se deplasa în oraș. De asemenea, proiectul vizează să încurajeze utilizarea alternativei de transport sustenabil și să faciliteze accesul pentru toți locuitorii din oraș.

Descriere Calitativă și Cantitativă: Proiectul propus constă în modernizarea infrastructurii pietonale și pentru biciclete între Cartierul Stupini și restul orașului Brasov. Aceasta va include:

  • Construirea de noi trotuare și piste pentru biciclete care să lege Cartierul Stupini de zonele adiacente din oraș.
  • Iluminat adecvat și siguranță sporită pe întreg traseul, inclusiv pe străzile secundare și trecerile de pietoni.
  • Amenajarea și curățarea santurilor pentru a asigura un mediu sigur și curat pentru pietoni și cicliști.
  • Semnalizare corespunzătoare și indicatoare rutiere pentru a ghida fluxul de trafic și a asigura respectarea regulilor de circulație.

Impactul Proiectului:

  • O creștere semnificativă a siguranței pentru locuitorii din Stupini și utilizatorii de biciclete, reducând riscurile de accidente și incidente legate de trafic.
  • Creșterea accesibilității și mobilității pentru toți locuitorii din Brasov, facilitând conexiunea dintre Cartierul Stupini și restul orașului.
  • Îmbunătățirea calității vieții pentru locuitorii din Stupini, oferindu-le o infrastructură modernă și sigură pentru activități recreative și deplasări zilnice.
  • Promovarea unui stil de viață sănătos și a transportului durabil prin facilitarea utilizării bicicletelor și a deplasării pe jos.

Buget Estimat: Bugetul estimat va fi calculat de catre personalul competent din cadrul primariei, în funcție de costurile de construcție și amenajare specifice zonei. Acesta va fi prezentat în detaliu în propunerea finală de proiect.

IMG_2277.jpeg

Brașovul Patinează BINE DIN PRIMA

2024-03-25  •  Paraschivoiu Marius  •  Orașul Mobil

Proiect Pilot Brașovul Patinează BINE DIN PRIMA

 

  • Amenajarea unui patinoar artificial în incinta Mini-Bazei Sportive, pe pista de patinaj viteză de role din Parcul Tractorul. 
  • Municipalitatea trebuie să ofere cetățenilor spații de recreere iar Patinoarul Olimpic, din cauza programului supra-aglomerat nu poate asigura program pentru public. Consider ca acest proiect este destinat tuturor brașovenilor și cu siguranță va atrage multe familii tinere, iubitori de Hochey și de ce nu, pot fi implicate în acest proiect și instituțiile de învățământ. Mai mult decât atât, prin acest proiect Municipalitatea creează condiții mai bune de pregătire pentru sportivii care practică disciplina Patinaj Viteză. Patinajul Viteza este un sport olimpic și se desfășoară pe o pista de 400 m. În momentul de față sportivii care practică acest sport in Brașov, se antrenează pe patinoarul olimpic care are o suprafață de gheață de 111 m. Pista de role din parcul Tractorul are o suprafață de 250 m ceea ce ar însemna condiții mult mai bune decât în prezent.

 

 

  Durata desfășurării Proiectului Pilot :          15.11.2024-12.01.2025

 

Fiind un proiect Pilot pe o perioadă determinată, consider ca din punct de vedere al costurilor este mai rentabil închirierea unui patinoar cu tot cu mantinela iar în funcție de rezultatul proiectului, să se achiziționeze pe viitor un patinoar mobil care se poate monta și demonta oricând. 

 

Mini-Baza Sportivă din parcul Tractorul este locația ideală pentru a implementa acest proiect. Din punct de vedere al accesibilității, există locuri de parcare, există date tehnice ale suprafeței unde pot fi montate modulele care formează un patinoar. Montarea și demontarea acestor module, nu schimbă cu nimic starea inițială a suprafeței Mini-Bazei Sportive.   

 

Referitor la factorii financiari : 

   Costul aproximativ închirierii unei instalații de gheață pentru o suprafață de 1250 mp este de 415.000 lei / sezon. În acest buget este inclusă și mantinela necesară închiderii suprafeței de gheață. 

Costul aproximativ achiziționării instalației de gheață pentru aceasi suprafață este de  1.550.000 lei.  După cum probabil știți,  soluția tehnică pentru a porni suprafața de gheață a proiectului, ar fi legarea la instalația Patinoarului Olimpic Brașov, care conform specificațiilor ar putea asigura  2 suprafețe de gheață de aproximativ 1600 mp.  În ideea în care acest proiect se va desfășura, administratorul bazei sportive ( Consiliul Local ), poate închiria spații pentru comercializare produse conform anotimpului. În acest fel sumele " câștigate " în urma închirierii spațiilor se pot folosi pentru achitarea parțială a electricității consumate cu acest proiect. 

Brașovul are nevoie de acest proiect mai mult decât oricând , copiii brașoveni au nevoie de mișcare , trebuie să punem  în circuit cat mai multe baze sportive, să le oferim cadrul ideal pentru a renunța la gadgeturi etc. 

 

Cu speranța ca acest proiect va fi o provocare și pentru dumneavoastră, vă mulțumesc anticipat! 

 

Cu respect, 

 

Marius Paraschivoiu 

Presedinte Club Sportiv iTalent Brașov

Model Sistem de monitorizare viteză

Sisteme de monitorizare trafic și Butoane Siguranța Cetățenilor

2024-04-06  •  Rodi  •  Orașul Mobil

Data de început: 01.06.2024 Data de încheiere: 01.06.2025 Durata în luni: 12 Ne dorim să îmbunătățim siguranța comunității în Municipiul Brașov prin instalarea de Butoane de panică și Sisteme de monitorizare trafic si constatatre automata a abaterilor rutiere (viteză). Această inițiativă va permite cetățenilor să alerteze rapid serviciile de urgență în caz de nevoie și va ajuta la reducerea vitezei vehiculelor la ieșirile din oraș, creând un mediu mai sigur pentru toți.

Zone de Amplasare:

Butoane de Panică: Astra: Lângă intrările principale în parcurile de joacă și în apropierea stațiilor de autobuz frecventate. Bartolomeu: În zonele de acces către centrele comunitare și spațiile deschise publice. Centrul Istoric: Pe străzile pietonale și în piețele principale unde fluxul de persoane este constant. Tractorul: La intrările în zonele rezidențiale noi și lângă complexul comercial. Răcădău: În parcurile din cartier și la intersecțiile cu trafic pietonal mare.

Sisteme fixe de monitorizare trafic si constatatre automata a abaterilor rutiere (viteză): Spre Săcele: Pe DN1E, înainte de intersecția cu drumul spre Brașov, pentru a controla viteza înainte de intrarea în zona dens populată. Spre Ghimbav: La ieșirea din Brașov, pe DN1, în zona industrială unde viteza excesivă poate pune în pericol atât pietonii cât și conducătorii auto. Spre Codlea: Pe DN1, în apropierea școlilor și a zonelor rezidențiale de la marginea orașului. Spre Predeal: Pe DN1A, în zona cu declivități mari, unde controlul vitezei este esențial pentru prevenirea accidentelor. Spre Râșnov: Pe DN73, unde traficul intens și viteza excesivă pot crește riscul accidentelor rutiere.

Obiective: Amplasarea a 5 sisteme fixe de monitorizare trafic si constatatre automata a abaterilor rutiere (viteză) până la 30.09.2024 în punctele critice identificate, pentru a reduce efectiv viteza vehiculelor pentru a descuraja depășirea vitezei legale. Instalarea a 10 de butoane de panică până la 30.09.2024 în locațiile detaliate, asigurându-ne că sunt ușor accesibile și vizibile, pentru a facilita accesul la servicii automatizate de siguranță și sănătate a cetățenilor.

Prin acest proiect, ne propunem să aducem un plus de siguranță în comunitatea din Brașov, facilitând accesul rapid la serviciile de urgență și promovând o conduită responsabilă în trafic. Caracteristici și mod de funcționare: Sisteme de monitorizare trafic si constatatre automata a abaterilor rutiere (viteză) utilizează camere video de înaltă rezoluție și software de analiză a imaginilor pentru a detecta și înregistra automat vehiculele care depășesc viteza legală, funcționând 24/7. Rapoartele rezultate automat pot fi utilizate de agenții poliției rutiere pentru a amenda depășirea vitezei legale. Odată activate, butoanele de urgență transmit un semnal către centrul de monitorizare din Primărie, permițând o identificare rapidă a locației incidentului și trimiterea imediată a asistenței adecvate. Pași: 1. Apăsați butonul roșu proeminent pentru a activa. 2. Un semnal sonor confirmă activarea și alertează persoanele din apropiere. 3. Locația este identificată automat. 4. Poliția, pompierii sau ambulanța ajung rapid.

Buget: Sisteme de monitorizare trafic si constatatre automata a abaterilor rutiere (viteză): Achiziție Sisteme de monitorizare trafic si constatatre automata a abaterilor rutiere (viteza): 98.000 lei (19.600 lei/unitate x 5 unități) Instalare Sisteme: 24.500 lei (4.900 lei/unitate x 5 unități) Configurare și Calibrare: 14.700 lei (2.940 lei/unitate x 5 unități) Sistem de Alimentare Electrică: 7.350 lei (1.470 lei/unitate x 5 unități) Întreținere Anuală Radare: 12.250 lei (2.450 lei/unitate x 5 unități)

Butoane de Panică: Achiziție Butoane: 24.500 lei (2.450 lei/unitate x 10 unități) Instalare Butoane: 12.250 lei (1.225 lei/unitate x 10 unități) Sistem de Conectivitate: 24.500 lei Panouri Solare pentru Alimentare: 2.450 lei (245 lei/unitate x 10 unități) Întreținere Anuală Butoane: 1.230 lei (123 lei/unitate x 10 unități) Sistem de Monitorizare Centralizat: 70.148 lei (ajustare)

Implementare și Monitorizare: Proiectare și Planificare: 14.700 lei Autorizații și Aprobări: 9.800 lei Simulări și Testări: 7.350 lei Echipamente Auxiliare: 9.800 lei Comunicare și Semnalizare: 87.685 lei  Sistem de Răspuns la Urgențe: 19.600 lei Software de Gestionare a Datelor: 12.250 lei Monitorizare și Evaluare Proiect: 7.350 lei Costuri de Logistică: 9.800 lei Panouri Solare pentru Alimentare: 17.537 lei Fond reparații/Neprevăzute: 12.250 lei

Total: 500.000 lei