Bugetare participativă Brașov Bugetare participativă Brașov

Proiecte pentru un oraș mobil

Această rubrică are un buget de 500.000 RON

  • Propune ideea ta prin care facem Brașovul un Oraș Mobil. Pentru a se încadra în această categorie proiectul pe care îl propui trebuie să se adreseze unei situații ce ține de mobilitate urbană sau de accesibilitatea și siguranța circulației pedestriene.

  • Exemple cu rol orientativ și nu limitativ : amenajare de alei, trotuare, zone pietonale, creșterea gradului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, propuneri de zone cu restricții auto, piste de biciclete, etc
rasteluri.png

Parcări sigure pentru biciclete

2021-11-25  •  cata.alexandru.valentin  •  Proiecte pentru un oraș mobil

Pe modelul celor amenajate la Cluj-Napoca, dorim amenajarea intr-un proiect pilot a cel putin 4 (patru) adăposturi sigure, ingradite si acoperite pentru stocarea bicicletelor locatarilor în cele mai votate locatii ale Brasovului, eliminand astfel unul dintre motivele principale pentru care locatarii cartierelor nu adoptă acest mijloc de transport. In timp, se urmareste instalarea unor astfel de parcari in proximitatea fiecarui bloc de locuinte. Nevoia nu doar de infrastructura adecvata circulatiei bicicletelor, cat si de asigurarea spațiilor de parcare sigure, la fel ca pentru autoturisme, reprezinta un pas necesar si de normalitate în această direcție.

La fel ca în trafic, bicicletele ocupă mult mai puțin spațiu decât mașinile chiar si atunci când sunt parcate, fiind posibilă o capacitatea de stocare de aprox. 50 de biciclete definite de rasteluri etajate.

Desi reprezinta o alternativă sănătoasă, eficientă și nepoluantă la traficul auto, lipsa unor facilitati sigure pentru stocarea bicicletelor in cartierele de blocuri descurajeaza adoptarea acestui mijloc de transport. Doar cei foarte hotărâți și pasionați fac efortul de a depozita bicicleta în beci, in apartament – aflat deseori la etaje superioare, sau chiar pe scara blocului – fara a mai aduce in discutie deranjul adus celorlalți locatari prin ocuparea unui spațiu comun și așa restrâns. Familiile cu mai mulți bicicliști sunt în dificultate și mai mare, iar cei care dispun de garaj sau de alte posibilități de parcare sunt relativ puțini. Existența, in cazuri izolate, a unor spații ad-hoc de stocare in unele blocuri de locuit, puține la număr și inghesuite, nu reprezinta decat o solutie de avarie nesigura si nu rezolva in mod real problema celor care ar vrea să folosească zilnic bicicleta. Mai mult, statistica ne spune ca cele mai multe furturi de biciclete se petrec pe scara blocului.

Propunem si cateva idei interdependente de securizare, cum ar fi accesul controlat prin carduri de acces, supraveghere video permanenta, iluminare LED cu senzor crepuscular, avertizari SMS evenimente rastel, sistem de alimentare cu energie electrică ce are la bază panouri fotovoltaice, dar aceste detalii de implementare ale unor astfel de parcări trebuie dezbătute împreună, de către experții din primărie și din randul cetățenilor.

Cui se adreseaza? Tuturor celor care isi doresc transport alternativ cu bicicleta dar care sunt descurajati de lipsa unor spatii facile si sigure pentru depozitare.

Ce impact va avea? Va fi impulsionata utilizarea bicicletei pentru deplasari in oras in detrimentul autoturismului personal, fapt ce ar conduce la decongestionarea traficului odata cu adoptarea intr-o continua crestere a bicicletei ca mijloc de transport. Desi este un obicei de iertat, deseori ne aflam in situatia in care alegem masina parcata in proximitatea locuintei deoarece este cea mai la indemana.

Poluarea rezultata din transport se reduce, iar brasovenii devin mai activi și sănătoși. Totodata acest trend genereaza interesul si pentru alte activitati sportive.

Buget 500 000 RON

ZERO cheltuieli cu terenul, parkingurile vor fi amplasate in spatii neutilizate ale domeniului public (NU spatii verzi) sau prin conversia a 2-3 locuri de parcare destinate autoturismelor.

ZERO cheltuieli suplimentare din partea bugetului local, abonamentul de parcare pentru o bicicleta fiind calculat in functie de necesarul de intretinere.

Calculul pentru incadrarea in bugetul maxim a fost facut pe baza costurilor necesare implementarii proiectului in Cluj-Napoca, dar orice oferta mai avantajoasa, la standarde cel putin similare de calitate, este binevenita.

Informatii suplimentare si imagini cu titlu informativ pot fi gasite in documentul atasat.

 

Această idee este baza unui proiect ce poate fi concretizat cu sustinere din partea cetațenilor.

500.000 RON